WOOMIO

Woomio (Word of Mouth in Operation) er en startup-virksomhed med fodfæste i kontorfællesskabet Founders House i Njalsgade, København. Virksomheden er grundlagt af iværksætter og datamatiker Zeth Edwardsen i 2014.

Woomios platform har gjort det lettere for marketers, brands, PR-/mediebureauer og influencer netværks at identificere og koble de helt rigtige influencers med produkter eller ydelser, målt igennem data frem for fornemmelser. Det giver målgrupperne muligheden for nemt og sikkert at få præcise resultater og at måle på influencer kampagner.

Praktikperiode anvendt på virksomhedens største udfordring som er, at det stadig er svært for målgrupperne at forstå, hvordan man bruger influencer-marketing.

Resultatet af det creative brief blev en ny visuel identitet med det formål at skabe bedre overblik og forståelse hos Woomios målgrupper for, hvilke udfordringer Woomios platform løser, og samtidigt give Woomio et personligt brand.

Målet var overskuelighed for målgrupperne, så de forstår udbyttet af Woomio, og blev det kreative omdrejningspunkt, imens identiteten skulle tale til micro, makro og mega influencers, der arbejder deltid eller fuldtid som content creators.

Identitetens Tone of Voice må være positiv, spontan og energisk, men samtidigt informativ og lærende.

MOCKUP AF NY IDENTITET

LOGO REDESIGN